Hector JO17-1: onterecht verlies.

Hector speelde zijn 2e wedstrijd in de voorjaarscompetitie uit bij Quick’20 in Oldenzaal.

Quick nam het initiatief maar tot uitgespeelde mogelijkheden kwam het niet. Ze werden wel een keer gevaarlijk na een goed genomen cornerbal vanaf rechts door een linkspoot en na een foutieve inspeelpass van Kayin Geubel werd het schot van de rechtsbuiten hoog over geschoten.

Hector speelde zich langzamerhand onder de druk uit en helaas kwam 2x achter elkaar de steekpass van Joey Winkel net niet aan. In de 10e minuut was daar een zeer vervelend moment waarbij een Quick speler Jorn Morsink bewust op zijn neus sloeg via een elleboogstoot. De scheidsrechter gaf te kennen niets te hebben gezien en de trainer ondernam geen actie richting deze speler, maar wou hem in de rust hierop aanspreken…..??

In de ontstane bovental situatie wist Quick’20 ook nog eens de 1-0 te scoren.

Hector bleef echter positief en kwam meer aan aanvallen toe. In de 15e minuut werd Berthil Schabbink aangespeeld die vervolgens Jorn inspeelde die een een-tweetje opzette met Joey. Helaas kon deze actie net worden onderschept door een Quik’20 verdediger. Een minuut later was het weer een aanval met Jorn en Joey waarbij laatstgenoemde een schot loste dat werd geblokt. Quick’20 kwam niet in zijn spel en werd af en toe in het zadel geholpen door de leidsman. Maar in de 20e minuut kon men niet verhelpen dat Hector de verdiende gelijkmaker scoorde. Een pass van Mitchel Laarhuis kwam goed aan bij Jorn die, nadat hij in de “16” werd vastgehouden en geen strafschop kreeg, toch nog in balbezit kwam en tegen de keeper aan schoot. De bal kwam bij Berthil voor de voeten die de bal in de verre hoek kon plaatsen en de 1-1 aan liet tekenen. De minuten hierop golfde het spel op en neer.

Quick’20 kreeg een schietkans die net naast ging. Berthil werd vrijgespeeld maar zijn schot werd geblokt. Een counter van Quick’20 werd net niet afgerond en op een voorzet van Jorn kwam Berthil net een teenlengte te kort. In de 24e minuut zette Hector weer een aanval op maar die werd afgeslagen. De afvallige bal werd echter opgevangen door Koen Peterman die van ± 25 meter enorm uithaalde en over de keeper doel trof, 1-2. In de 28e minuut werd een aanval van Quick’20 onderschept en wilde Hector uitverdedigen. Hierbij werd een overtreding begaan door een Quick’20 speler welke echter wederom niet bestraft werd. Hierop werd de aanvaller aangespeeld die via de binnenkant paal het doel wist te vinden en 2-2 scoorde. Zo ongeveer vanaf de aftrap werd Berthil alleen voor de keeper gezet maar zijn lobje ging helaas over. Hector kreeg nog 2 kleine mogelijkheden maar werden niet benut zodat er met 2-2 werd gerust.

In de rust werd erop gehamerd niet in te gaan op de provocaties van de Quick’20 spelers en de beslissingen van de scheidsrechter te accepteren en Hector pakte dat goed op.

In de 41e minuut werd een counter ingezet door Hector en Siem Stevens kon vanaf 20 meter schieten maar zijn schot ging naast. Niet veel later een aanval over links opgebouwd vanaf Mitchel, Siem en Jorn die een voorzet gaf die net niet kon worden gekopt door Koen. Er was nog een afstandsschot van Siem dat over ging. In de 47e minuut werd er niet adequaat verdedigd en de linksbuiten van Quick’20 kon na een goede individuele actie de 3-2 scoren.

Twee minuten later was het weer raak voor Quick. Een diepe pass kon net niet worden onderschept door de Hector verdediging en alleen voor de keeper kon de spits 4-2 aantekenen.

Hector pakte de draad weer op en bleef knetterhard werken voor een goed resultaat. Na 2x een cornerbal in een minuut die niets opleverde was Hector daarna dicht bij een doelpunt. Na een aanval over rechts waarbij Dylan Dennenberg Berthil inspeelde die vervolgens de inkomende Joey bediende. Zijn schot ging helaas naast. Ook na een individuele actie van Siem ging zijn schot net naast de verkeerde kant van de paal. In de 60e minuut werd Berthil onderuitgehaald in het strafschopgebied maar werd het niet bestraft met een strafschop. Een minuut later een exact dezelfde situatie waarbij de leidsman nu toch echt wel moest fluiten en terecht een strafschop gaf welke door Mitchel feilloos werd binnengeschoten en de 4-3 aantekende.

Mitchel was hierna bijna weer trefzeker nadat een vrije trap van hem te hard was maar de keeper toch bijna werd verschalkt. De keeper kon echter net redding brengen. Deze keeper bracht zich even daarna in een lastige positie en aan de zijlijn kon hij door middel van een ingooi tegen zich uit zijn benarde situatie halen. Echter hij kon zich niet beheersen en drukte Jorn tegen het hek en gooide daarna de bal in zijn gezicht (wat een paar keer voorkwam trouwens) wat hem maar op geel kwam te staan. Uit de ingooi werd Berthil aangespeeld. Hierop volgde een schot uit de draai dat in het zijnet verdween. Een schot van Koen ging naast en met alles of niets werd geprobeerd een gelijkspel uit het vuur te halen.

Helaas is dat niet gelukt voor een knetterhard werkende ploeg tegen een zeer onsportief Quick’20.

The Man of The Match vandaag:        Mitchel Laarhuis en Berthil Schabbink