Hector JO13-1: veel kansen, te weinig doelpunten.

Het was op de trainingen al te zien, het positiespel van Hector JO13-1 gaat er flink op vooruit. Nu nog laten zien in de wedstrijden!

De eerste was de thuiswedstrijd tegen SVZW JO13-3. Timo was helaas ziek, Sem Minkjan niet topfit, maar gelukkig was Yual, onze vaste invaller van JO11-1, weer van de partij. Yual traint één keer per week mee met JO13-1 en is regelmatig aanwezig bij onze wedstrijden. Waar hij laat zien een talent in de dop te zijn.

Dat die trainingen van Joost en Lars niet voor niets zijn geweest bleek duidelijk in deze wedstrijd. Er werd bij vlagen goed gevoetbald. Goed over de vleugels gespeeld en er werden kansen gecreëerd, veel kansen…..
Maar dat was in deze wedstrijd het manco: die kansen werden niet omgezet in doelpunten. Een drietal keren werd de paal of lat geraakt, de SVZW keeper stond prima te keepen, maar toch, met zoveel kansen moet er meer gescoord worden. Dat wordt dan het volgende item op de training: beter en vooral resoluter afwerken!

En dan zul je altijd zien dat de tegenstander optimaal profiteert van de kansen die ook zij wel kregen. Al waren ze op de vingers van één hand te tellen.

Na ca. 10 minuten kwam een SVZW speler goed door en passeerde Coen met een fraai boogballetje. Dat werd gelukkig rechtgezet door Luuk die de 1-1 scoorde.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Goed voetbal van Hector, veel kansen en weer een uitval van SVZW die de 1-2 betekende. En wederom was het Luuk die de meer dan terechte 2-2 eindstand op het scorebord zette.