Sporten voor kinderen uit het bijzonder onderwijs op het Doesgoor

Middels een gezamenlijke actie van Wijkvoorziening het Doesgoor en SV Hector wordt dit voorjaar gestart met het aanbieden van sportactiviteiten voor kinderen uit het speciaal onderwijs. Kinderen in een leeftijd van 6 t/m 12 jaar.

De vraag voor een dergelijke activiteit is bij buurtsportcoach Maikel Rijnenberg gekomen van een enthousiaste ouder.
Het belangrijkste doel zal zijn een sport te vinden die past bij de kinderen. De activiteiten worden gegeven op het terrein van Hector, maar er wordt zeker niet alleen maar gevoetbald.

Naast het sportieve speelt ook het sociale aspect een belangrijke rol. Doordat de kinderen actief zijn op een accommodatie waar een voetbalvereniging, een wijkvoorziening en een korfbalclub zijn gehuisvest, komen ze ook in contact met andere kinderen.
Want omdat de kinderen naar een school buiten Goor gaan, is er maar weinig gelegenheid voor hen om met klasgenootjes te spelen.

Op woensdag 28 februari is er van 19.00 tot 20.30 uur bij SV Hector een bijeenkomst voor geïnteresseerde ouders en kinderen.