Zwaar seizoen voor Hector JO17-1

Het gepromoveerde Hector JO17-1 moest het in de eerste competitiewedstrijd van de voorjaarscompetitie thuis opnemen tegen HSC’21 uit Haaksbergen. HSC’21 was in de najaar competitie 3e geworden.

Het begin was aftastend van beide kanten met veel middenveldvoetbal. Hector zette de schroom van zich af en een paar steekpasjes van Joey Winkel op Ibrahim Yalcin en Koen Peterman werden net onderschept. Ook een voorzet vanaf links kon net niet door Koen worden gekopt.

Ook HSC liet van zich spreken door de spits die uit de draai over schoot en een kopbal uit een corner werd naast gekopt.

In de 20e minuut speelde Berthil Schabbink Middels een lobje over de verdediging Ibrahim aan. Na een individuele actie schoot hij via de binnenkant van de paal de 1-0 binnen.

3 minuten later kreeg HSC een goede mogelijkheid maar de spits was zelfzuchtig en schoot naast.

In de 26e minuut was het wel raak nadat vanaf links een voorzet werd gegeven en pardoes voor de voeten viel van de rechtsbuiten van HSC die onberispelijk binnenschoot, 1-1.

Enkele minuten later zette Johan van Nieuwenburg goed door en probeerde Ibrahim in de loop aan te spelen. Deze actie werd ter nauwer nood onderschept door de HSC-verdediger.

Vlak voor de rust werd er door Hector een aanval opgezet over links met Jaron Meijer die Joey aanspeelde. Zijn schot werd geblokt maar door druk te zetten weer veroverd waarna Dylan Dennenberg op rechts werd aangespeeld. Zijn schot ging helaas net naast zodat er met 1-1 werd gerust. Een prima prestatie van Hector JO17_1.

Na de rust was het Hector dat de eerste kans kreeg. Dyon Meijer denderde als een stoomtrein door over rechts, haalde de achterlijn en speelde Ibrahim aan. Hij speelde Berthil aan die zijn inzet net naast de verkeerde kant van de paal zag verdwijnen.

De aanval erop was voor HSC maar Kayin Geubel pakte de voorzet goed uit de lucht voor de inkomende spits.

In de 50e minuut werd een inspeelpass naar het middenveld onderschept door HSC. Middels een overtreding werd er gecorrigeerd. De vrije trap werd geblokt door de muur maar de rebound werd goed en onhoudbaar binnengeschoten, 1-2. Nog geen twee minuten laten moest Kayin weer vissen nadat hij in eerste instantie een afstandsschot had gepareerd maar op de afvallige bal werd adequater gereageerd door de HSC spits dan de Hector verdediging zodat het 1-3 werd.

In de 55e minuut was Berthil dicht bij een doelpunt maar zijn schot werd door een eigen speler aangeraakt zodat de bal over de achterlijn ging.

In de 65e minuut counterde HSC goed. Een schot werd nog geblokt maar de afvallende bal werd prima binnengeschoten en werd de 1-4 aangetekend en ze maakten er na een cornerbal zelfs 1-5 van wat tevens de einduitslag was.

Een terechte overwinning voor HSC tegen een hardwerkend en positief spelend Hector JO17-1, dat het zeer moeilijk zal krijgen in deze 2e klasse.

The Man of The Match vandaag:        Dyon en Jaron Meijer