Hector JO15-1 naar kwartfinale beker!

Zaterdag 16 december kwam AZSV uit Aalten op bezoek bij Hector JO15-1. Er werd namelijk gestreden voor een plaats voor de volgende ronde in de beker. De najaarscompetitie zat er alweer op en dit was de laatste wedstrijd voor de winterstop. De jongens van JO15 hadden de knock-out fase van de beker bereikt, dus er moest vandaag sowieso een winnaar komen. Bij een gelijkspel zouden penalty’s de beslissing moeten brengen.

Door het winterweer van de laatste tijd was er een poosje niet meer getraind, dus het was vooraf lastig te voorspellen hoe het vandaag zou verlopen. Waarschijnlijk gold dit ook voor de tegenstander want ze trokken bijna een uur uit voor de warming-up.

Hector kwam sterk uit de startblokken. Het begon zeer fel en liet de tegenstander niet in het spel komen. Er werden al snel kansjes gecreëerd,  maar tot scoren kwam het nog niet.

In de spaarzame momenten dat AZSV aan de bal was, hield de Hector defensie goed stand. De hele eerste helft gaf het zelfde spelbeeld met een combinerend Hector dat de wedstrijd domineerde.  Helaas bleef het scoren achterwege. Eén keer kon de tegenstander een schot op goal wagen, maar dat werd op een prachtige manier door Ruben over de lat gewerkt.

In de 2e helft gaf AZSV wat meer gas. Deze extra inzet maakte dat Hector het iets moeilijker had met name in de eerste 10 minuten. Maar de verdediging hield zich nog steeds goed staande.

Hector kreeg gelukkig weer grip op de wedstrijd en ging verder waar ze in de 1e helft waren gebleven. De bal ging weer rond en de aanval werd weer gezocht. Toch bleef de goal uit en de tijd begon nu toch wel te dringen. Met nog vijf minuten op de klok stond het nog steeds 0-0.

Aan de kant werden de penalty nemers alvast op papier gezet, mocht het zover komen, want daar zag het steeds meer naar uit.

De laatste minuut brak aan. In een laatste poging om te scoren werd de bal naar voren gejast. Deze kwam bij Raul die zich mooi vrij speelde, een prachtige bal op Kjeld gaf, die op zijn beurt een perfecte voorzet gaf op Devin. En deze laatste weet wel raad met dit soort kansen, want hij schoot hem onberispelijk binnen.  Op de valreep dus en dan is scoren natuurlijk wel heel lekker. Het gejuich aan de kant en op het veld was tot ver in de omgeving te horen.

AZSV mocht nog een keer aftrappen om een gelijkspel te forceren, maar het mocht niet meer baten.

De tijd zat er op en Hector ging, gezien het gehele spelbeeld, verdiend met de overwinning aan de haal. Maar wat maakten ze het nog spannend door zo lang de score uit te stellen. Maar de overwinning smaakt op deze manier des te beter. Gefeliciteerd allemaal met deze mooie prestatie.