Pupil van de Week Fem Jansen

Als er ooit een pupil van de Week is geweest die met een goed gevoel naar Het Doesgoor is gekomen, dan is het wel Fem Jansen. Fem was een week eerder met haar team Hector JO7 kampioen geworden en dan nu op een helaas druilerige zondag Pupil van de Week. Wat wil je nog meer in je voetballeven?
Okay, Sinterklaas vieren, maar dat had ze de dag ervoor al gedaan. En mooie cadeautjes dat ze gekregen had! Zoals een horloge, een snorkel en vooral… een microscoop. Jawel, want Fem wil later bioloog worden en kan nu alvast allerlei beestjes gaan bekijken.
Samen met mama, papa kwam ze stralend de kantine binnen. Broertje Sil was helaas ziek en kon er niet bij zijn. Maar gelukkig waren oma en opa er wel.
Fem speelt zoals gezegd In Hector JO7 en wordt daar wel de nieuwe Lieke Martens genoemd! Zoals al vermeld was haar team kampioen geworden omdat ze alle 8 wedstrijden hadden gewonnen! Fem heeft nog niet gescoord, maar heeft al wel de nodige assists op haar naam staan. Het spreekt voor zich dat Fem haar kampioenspolo droeg toen ze binnenkwam!
Haar hobby’s zijn tekenen, lezen en spelletjes spelen. Ze heeft maar één favoriete voetbalclub en dat is Hector! En dan is het logisch dat haar favoriete team Hector JO7 is.
Ze heeft ook een speler die ze erg goed vindt en ja, dat kan niet anders dan Lieke Martens zijn.

Fem keek op het veld naar de warming up van Hector en zag dat de spelers in vorm waren. Vervolgens ging ze naar de zeer vriendelijke scheidsrechter en mocht meeluisteren hoe hij de beide grensrechters instructies gaf. Daarna haalde ze samen met hem de twee teams op uit de kleedkamers en liep toen voorop bij de opkomst. Uiteraard, want dat is de plaats waar de Pupil van de Week hoort.
Fem mocht hoogstpersoonlijk de toss doen. Eerst vragen aan de aanvoerder welke kant van de munt hij wilde hebben en toen gooide ze de munt in de lucht.
Toen de spelers elkaar succes toewensten deed Fem volop mee. Ze zei nog tegen Joery Wenderman: als ik nou straks scoor, doe jij dat dan twee keer in de wedstrijd? Joery beloofde dat aan Fem.

Vervolgens de aftrap en daar ging Fem richting keeper van Buurse. Net als de echte Lieke Martens slalomde ze langs de Buurse spelers en zette vervolgens de keeper op het verkeerde been. Oftewel ze passeerde hem voor hij het in de gaten had en maakte het vervolgens keurig af.
Daarna ging ze nog terug naar de scheidsrechter en kreeg van hem een speciaal vlaggetje voor de Pupil van de Week. En….. ze kreeg ook nog een Euro om iets lekkers voor te kopen.

Hector won de wedstrijd met 2-0 en wie scoorde er? Jawel, Joery Wenderman twee keer. Zoals afgesproken met Fem!