Hector JO15-1 wint van koploper!

Hector JO15-1 wachtte een zware dobber zaterdag. Quick ’20 uit Oldenzaal was de tegenstander en stond bovenaan de ranglijst.  Alles had het team gewonnen tot nu toe met dikke cijfers.

Hector kende wat resultaat betreft een niet zo’n goeie start en 3 punten zouden zeer welkom zijn. Maar hier gingen ze vandaag eigenlijk niet vanuit. Het was zaak om de tegenstander uit het spel te halen en beletten dat ze vrijuit konden voetballen. En met name door met veel inzet en positiviteit  een goed resultaat proberen neer te zetten. Er werd voor deze wedstrijd gekozen voor een 4-4-2 opstelling. De jongens werden op scherp gezet en vol inzet gingen ze de wedstrijd in. En wie weet kon de fraaie nieuwe wedstrijdkleding nog een extra positieve invloed hebben!

Voorin had Quick ’20 de beschikking over snelle spelers en de verdediging van Hector moest vol aan de bak om de aanvallen aan te slaan. Maar ze deden dat goed want op hier en daar een hoekschop na, kreeg Quick niet echt een uitgespeelde kans. Een keer ging het bijna mis doordat Ruben de bal verkeerd uitschoot die precies in de voeten van de tegenstander belandde. Die kon recht op het doel af lopen en scoren, maar Ruben kon dat op een prachtige manier beletten.

Hector kwam er af en toe goed uit. Er werd goed gecombineerd en ze kregen zelfs kansen. Een keer via Devin die op rechts zijn tegenstander passeerde maar helaas net naast schoot.

Het ging over en weer en er werd flink strijd geleverd. Weer kreeg Hector een kans. Er werd na een mooie combinatie wederom Devin bereikt die goed doorzette. Via hem kwam de bal voor de goal en het was Raul die deze het laatste tikje geven zodat de 1-0 voorsprong op het scorebord stond.

Quick zette aan en wou natuurlijk niet verliezen vandaag. Maar Hector bleef goed georganiseerd spelen en zonder een tegendoelpunt te incasseren werd de rust bereikt. Zeer knap.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld. Hector bleef goed in zijn rol en je zag de wanhoop bij de tegenstander omdat het hun maar niet lukte om iets terug te doen.

Sterker nog; Hector kon de voorsprong zelfs vergroten. Na alweer mooi combinatiespel was het uiteindelijk Koen die de bal beheerst in het doel schoot.  Met nog zo’n 20 minuten te spelen stond er echt 2-0 op het scorebord.

Quick voerde de druk nog meer op en Hector moest alle zeilen bijzetten om hun het scoren te beletten. Ruben redde nog een keer prachtig na een venijnig schot.

Een kwartier voor tijd gooide Steven zichzelf letterlijk in de strijd in het strafschopgebied maar raakte hierbij per ongeluk de bal met zijn hand. De scheids kon niks anders dan een penalty toekennen.

Deze werd loeihard door hun snelle spits binnengeschoten.  Het stond dus 2-1.

Dat werd nog spannend dus in het laatste stuk.

Maar Hector hield stand en ging zelfs weer in de aanval. Silas kon na een mooie actie doorbreken en schieten maar raakte helaas de lat. Een paar minuten later kwam Hector er weer door. Weer was het Silas die schoot en dit keer scoorde hij wel heel knap. 3-1 met nog 5 minuten te spelen. Dat kon toch niet meer misgaan en een kleine sensatie hing in de lucht. En het ging ook niet meer mis, want men speelde de wedstrijd keurig en vol inzet uit. De winst was een feit.

De 3-1 overwinning was terecht en was de jongens hun eigen verdienste. Dit geeft de burger weer moed,  doordat er ook “gewoon“ van dit soort teams gewonnen kan worden. Een prestatie van formaat vandaag en laten we hopen dat ze dit voort kunnen zetten.

JO 15-1