JO17 wint knap van ATC

De 4e competitiewedstrijd moest Hector JO17-1 uit spelen bij ATC’65 JO17-7.
ATC begon beter aan de wedstrijd dan Hector. Ze hadden meer balbezit. Het drong Hector terug maar echt gevaarlijke kansen werden er niet gecreëerd.
In de 9e minuut werd de eerste goede counter ingezet door Hector wat er snel uitkwam via Jorn Morsink en Joey Winkel. De goede voorzet van Joey werd goed door de keeper van ATC gepakt.
Een minuut later was de linksbuiten van ATC fel op de bal. Met een sliding veroverde hij de bal, gevolgd door een schot welke door Kayin werd gered. Een corner voor ATC bleef over maar werd hiermee niet gevaarlijk.
In de 13e minuut werd er een prima aanval opgezet na een opbouw vanaf een doeltrap over vele schijven. Mitchel Laarhuis speelde Jaron Meijer in. Via Stijn Alink, Jorn en Joey kon laats genoemde op goal schieten. Zijn schot werd echter net geblokt en de rebound met rechts werd over geschoten.
Hierna was het ATC dat de aanval weer zocht maar Kayin Geubel onderschepte goed de voorzet.
Vanaf de 15e minuut voetbalde Hector zich meer en meer onder de druk weg. Berthil Schabbink speelde zich individueel goed vrij maar zijn schot werd door de keeper goed gered.
Jaron onderschepte de bal goed en speelde direct Joey aan. Ook hierbij was de keeper er goed bij en kon er niet worden gescoord. Even later was het weer de keeper die een doelpoging van Joey verijdelde. Na 22 minuten veroverde Jorn prima de balen stuurde Joey op links diep. Zijn perfecte voorzet werd door Berthil ingekopt en met geluk redde wederom de keeper.
Hector had het betere van het spel en het wachten was op een doelpunt. De leidsman had dit blijkbaar ook in de gaten en nam veel beslissingen in het voordeel van de thuisclub. Zo “kreeg” ATC weer een vrije trap vanaf links die door een ATC-speler zo kon worden binnengelopen maar Kayin was er attent bij. Hierna verstuurde Joey een paar goede voorzetten waar Berthil helaas net niet uit kon scoren. In de 32e minuut was het eindelijk wel raak. Een vrije trap voor Hector werd vanaf ± 25 meter door Joey op goal geschoten. Waarbij de keeper tot nu toe prima keepte werd dit schot totaal verkeerd door hem beoordeeld en verdween de bal in het net via de keeper, 0-1. Kort hierop veroverde Dylan Dennenberg goed de bal op rechts, speelde Joey in die vervolgens Jorn inspeelde. Alleen voor de keeper kon de keeper redding brengen wat wel een corner opleverde. Hier werd niet uit gescoord. In de 39e minuut gaf de scheidsrechter een vrije trap na een vermeende terugspeelbal op de keeper.
Dit buitenkansje werd vlak voor rust benut door ATC zodat er met 1-1 werd gerust.

Na de rust pakte Hector het nog beter op. Zette druk en een goede aanval werd opgezet in de 42e minuut. Stijn Alink speelde Dyon Meijer aan die vond Ibrahim Yalcin die de bal terug legde op Jorn. Zijn schot met links ging helaas net naast.
Jorn kwam in de 46e minuut sterk op door het centrum. Hij werd tegen de vlakte gewerkt in de “16’ maar er werd geen strafschop gegeven. Niet veel later probeerde ATC te counteren maar Johan van Nieuwenburg greep prima in. Speelde Koen Peterman aan die met een steekpass Ibrahim probeerde te bereiken. De keeper deed goed mee maar liet de bal echter los. De rebound werd door Ibrahim over geschoten. Niet veel later was het weer de keeper die een schot in de korte hoek van Ibrahim goed redde. Na een cornerbal in de 56e minuut werd een cornerbal van Jorn door Ibrahim naast geschoten.
ATC kwam er niet of nauwelijks meer aan te pas. Echter in de 60e minuut zetten hun een aanval op. Door slechte communicatie werd er een cornerbal weggegeven. Deze viel (via de hand) voor de voeten van een ATC-speler die onterecht de 2-1 aantekende. Hector pakte dit echter goed op. Bleef druk zetten en met passie en strijd spelen.
In de 64e minuut mocht Hector een corner nemen. Deze werd doorgekopt door Koen en kwam voor de voeten van Joey bij de 2e paal. Zijn schot zou voorlangs gaan maar Ibrahim was attent bij de 2e paal en tikte de 2-2 binnen.
Hector ging op jacht naar meer en verdiende dit ook. Een schot van Jorn werd door de keeper losgelaten. De rebound van Berthil ging over. Een goede aanval over rechts via Dyon, Jorn, Joey weer Jorn ging schot van laatstgenoemde net naast. In de 74e minuut was het eindelijk wel raak. Een vrije trap werd goed beoordeeld door Ibrahim die beheerst de 2-3 scoorde.
Hierna werd nog een terechte buitenspel goal afgekeurd van Ibrahim en ATC kon niet meer gevaarlijk worden in de (te lange) resterende tijd zodat Hector verdiend met de drie punten richting Goor ging. In een klasse hoger zijn de jongens na vier wedstrijden nog steeds ongeslagen.

The Man of The Match vandaag: Koen Peterman en Jaron Meijer.